CASE STUDY

Oto jak Cudotwórnia Events
zaoszczędziła ponad 40 godzin miesięcznie dzięki Notion

Oto jak Cudotwórnia Events
zaoszczędziła ponad 40 godzin miesięcznie dzięki Notion

Oto jak Cudotwórnia Events
zaoszczędziła ponad 40 godzin miesięcznie dzięki Notion

Oto jak Cudotwórnia Events
zaoszczędziła ponad 40 godzin miesięcznie dzięki Notion

O kliencie

O kliencie

Cudotwórnia Events to zespół 10 pracowników i ponad 100 animatorów, których pasją jest organizowanie niezapomnianych wydarzeń dla firm. Na obszarze całej Polski tworzą gry miejskie i terenowe, innowacyjne integracje online oraz efektowne eventy promocyjne. Cudotwórnia dostarczała wyjątkowe doświadczenia eventowe takim markom jak SEAT, PwC, czy Action.

Michał Kucharski

Współzałożyciel firmy

Współzałożyciel firmy

Wyzwanie

Wyzwanie

Michał zgłosił się do mnie z trzema kluczowymi potrzebami.
1. Zastąpienie obecnego systemu CRM na Notion w celu obsługi zapytań sprzedażowych.
2. Przeniesienie obsługi zgłoszeń animatorów na wydarzenia z Excela do Notion.
3. Połączenie zgłoszeń na wydarzenia z automatycznym obliczaniem wypłat dla pracowników.

Podczas rozmowy, doszliśmy do wniosku, że te trzy pierwotne potrzeby to tylko wierzchołek góry lodowej. Zdecydowaliśmy się poszerzyć zakres naszej współpracy o:

  • zarządzanie całym budżetem spółki,

  • precyzyjne liczenie marżowości projektów,

  • skuteczne zarządzanie codziennymi zadaniami,

  • integracje z dodatkowymi narzędziami.

Michał zgłosił się do mnie z trzema kluczowymi potrzebami.
1. Zastąpienie obecnego systemu CRM na Notion w celu obsługi zapytań sprzedażowych.
2. Przeniesienie obsługi zgłoszeń animatorów na wydarzenia z Excela do Notion.
3. Połączenie zgłoszeń na wydarzenia z automatycznym obliczaniem wypłat dla pracowników.

Podczas rozmowy, doszliśmy do wniosku, że te trzy pierwotne potrzeby to tylko wierzchołek góry lodowej. Zdecydowaliśmy się poszerzyć zakres naszej współpracy o:

  • zarządzanie całym budżetem spółki,

  • precyzyjne liczenie marżowości projektów,

  • skuteczne zarządzanie codziennymi zadaniami,

  • integracje z dodatkowymi narzędziami.

Od LAT (serio) szukaliśmy narzędzia, które sprawnie pozwoli zarządzać projektami, budżetem, będzie się integrowało z wieloma narzędziami innymi, pozwoli na dalece idące dostosowanie do naszej specyfiki, a które nie będzie wymagało stworzenia w firmie eventowej działu IT.
I tak z polecenia trafiliśmy na Bartka i Notion!

Michał Kucharski

Od LAT (serio) szukaliśmy narzędzia, które sprawnie pozwoli zarządzać projektami, budżetem, będzie się integrowało z wieloma narzędziami innymi, pozwoli na dalece idące dostosowanie do naszej specyfiki, a które nie będzie wymagało stworzenia w firmie eventowej działu IT.
I tak z polecenia trafiliśmy na Bartka i Notion!

Michał Kucharski

Od LAT (serio) szukaliśmy narzędzia, które sprawnie pozwoli zarządzać projektami, budżetem, będzie się integrowało z wieloma narzędziami innymi, pozwoli na dalece idące dostosowanie do naszej specyfiki, a które nie będzie wymagało stworzenia w firmie eventowej działu IT.
I tak z polecenia trafiliśmy na Bartka i Notion!

Michał Kucharski

Od LAT (serio) szukaliśmy narzędzia, które sprawnie pozwoli zarządzać projektami, budżetem, będzie się integrowało z wieloma narzędziami innymi, pozwoli na dalece idące dostosowanie do naszej specyfiki, a które nie będzie wymagało stworzenia w firmie eventowej działu IT.
I tak z polecenia trafiliśmy na Bartka i Notion!

Michał Kucharski

Proces

Proces

1. Pierwsza konsultacja
Podczas pierwszej,wstępnej konsultacji zgłębiliśmy potrzeby i cele związane z wdrożeniem Notion. Michał podzielił się ze mną tym, jak do tej pory działali, co chcieliby zmienić i dlaczego.
Następnie opowiedziałem, jak można to zaimplementować do Notion, jakie widzę wyzwania i jak można je obejść.


2. Druga konsultacja

Na drugiej konsultacji skupiliśmy się na szczegółowej analizie struktury danych, połączeń między nimi i ostatecznych widoków planowanych do umieszczenia w Notion. Po pełnym zebraniu istotnych informacji ustaliliśmy harmonogram dostarczenia pierwszej wersji produktu.


3. Pierwsza wersja systemu

W zaledwie tydzień po drugiej konsultacji powstała pierwsza, funkcjonalna wersja produktu. Na tym etapie odbywa się jej prezentacja, czyli przejście krok po kroku przez każdy element systemu. Równolegle zbierane są wszelkie dodatkowe informacje, feedback i funkcjonalności.


4. Iteracje

Po każdym, cotygodniowym feedbacku:

  • dodawałem nowe funkcjonalności,

  • konfigurowałem nowe widoki,

  • eliminowałem wszelkie błędy,

  • tworzyłem integracje z osobnymi narzędziami.


5. Wdrożenie Notion
W momencie, kiedy system był gotowy, cała firma mogła przenieść się ze swoich dotychczasowych narzędzi na Notion. W celu płynnego przejścia zostały dostarczone dodatkowe materiały i instrukcje. Przez cały okres wdrożenia byłem dostępny do pomocy dla całej ekipy na wspólnym komunikatorze (Slack).


6. Obsługa utrzymaniowa

Ostatni etap polega na bieżącym wsparciu, czyli informowaniu o nowych funkcjonalnościach Notion, dodawaniu nowych widoków oraz odpowiadaniu na pojawiające się pytania.

1. Pierwsza konsultacja
Podczas pierwszej,wstępnej konsultacji zgłębiliśmy potrzeby i cele związane z wdrożeniem Notion. Michał podzielił się ze mną tym, jak do tej pory działali, co chcieliby zmienić i dlaczego.
Następnie opowiedziałem, jak można to zaimplementować do Notion, jakie widzę wyzwania i jak można je obejść.


2. Druga konsultacja

Na drugiej konsultacji skupiliśmy się na szczegółowej analizie struktury danych, połączeń między nimi i ostatecznych widoków planowanych do umieszczenia w Notion. Po pełnym zebraniu istotnych informacji ustaliliśmy harmonogram dostarczenia pierwszej wersji produktu.


3. Pierwsza wersja systemu

W zaledwie tydzień po drugiej konsultacji powstała pierwsza, funkcjonalna wersja produktu. Na tym etapie odbywa się jej prezentacja, czyli przejście krok po kroku przez każdy element systemu. Równolegle zbierane są wszelkie dodatkowe informacje, feedback i funkcjonalności.


4. Iteracje

Po każdym, cotygodniowym feedbacku:

  • dodawałem nowe funkcjonalności,

  • konfigurowałem nowe widoki,

  • eliminowałem wszelkie błędy,

  • tworzyłem integracje z osobnymi narzędziami.


5. Wdrożenie Notion
W momencie, kiedy system był gotowy, cała firma mogła przenieść się ze swoich dotychczasowych narzędzi na Notion. W celu płynnego przejścia zostały dostarczone dodatkowe materiały i instrukcje. Przez cały okres wdrożenia byłem dostępny do pomocy dla całej ekipy na wspólnym komunikatorze (Slack).


6. Obsługa utrzymaniowa

Ostatni etap polega na bieżącym wsparciu, czyli informowaniu o nowych funkcjonalnościach Notion, dodawaniu nowych widoków oraz odpowiadaniu na pojawiające się pytania.

Na początku opisaliśmy Bartkowi, czego chcemy z prostym pytaniem "Da się?". Liczyliśmy się z tym, że wybrane narzędzie (oprócz Notion rozważaliśmy inne) spełni nasze oczekiwania w 80%. Myliliśmy się. Bartek zaczarował tak Notion, że wyrobił za 150% normy. Z każdym spotkaniem Bartek lepiej rozumiał, jak działamy i wychodził z pomysłami na usprawnienia (które nawet nam się nie śniły :)). 

Michał Kucharski

Na początku opisaliśmy Bartkowi, czego chcemy z prostym pytaniem "Da się?". Liczyliśmy się z tym, że wybrane narzędzie (oprócz Notion rozważaliśmy inne) spełni nasze oczekiwania w 80%. Myliliśmy się. Bartek zaczarował tak Notion, że wyrobił za 150% normy. Z każdym spotkaniem Bartek lepiej rozumiał, jak działamy i wychodził z pomysłami na usprawnienia (które nawet nam się nie śniły :)). 

Michał Kucharski

Na początku opisaliśmy Bartkowi, czego chcemy z prostym pytaniem "Da się?". Liczyliśmy się z tym, że wybrane narzędzie (oprócz Notion rozważaliśmy inne) spełni nasze oczekiwania w 80%. Myliliśmy się. Bartek zaczarował tak Notion, że wyrobił za 150% normy. Z każdym spotkaniem Bartek lepiej rozumiał, jak działamy i wychodził z pomysłami na usprawnienia (które nawet nam się nie śniły :)). 

Michał Kucharski

Na początku opisaliśmy Bartkowi, czego chcemy z prostym pytaniem "Da się?". Liczyliśmy się z tym, że wybrane narzędzie (oprócz Notion rozważaliśmy inne) spełni nasze oczekiwania w 80%. Myliliśmy się. Bartek zaczarował tak Notion, że wyrobił za 150% normy. Z każdym spotkaniem Bartek lepiej rozumiał, jak działamy i wychodził z pomysłami na usprawnienia (które nawet nam się nie śniły :)). 

Michał Kucharski

Sposoby wykorzystania Notion

Sposoby wykorzystania Notion

CRM
Dedykowane widoki systemu CRM w Notion służą do zarządzania zapytaniami sprzedażowymi. Elastyczność Notion pozwala wizualizować wydarzenia w formie tabeli, tablicy lub kalendarza sprawnie zarządzając ich statusami.


Organizacja faktur
Przechowywanie wszystkich faktur w jednym miejscu pozwoliło uzyskać pełną kontrolę nad finansami, ich statusami i kategoriami, co pozwoliło poprawić obieg faktur wewnątrz firmy.

Obliczanie marżowości projektów
Przypisując wszystkie koszty i przychody do projektów jesteśmy w stanie precyzyjnie obliczać opłacalność projektów i mierzyć ich skuteczność


Monitoring opłaconych faktur

Wykorzystując formuły w Notion opracowaliśmy dedykowany widok do kontroli opłaconych faktur. Na podstawie określonych warunków system informuje o liczbie dni pozostałych do terminu zapłaty faktury.

CRM
Dedykowane widoki systemu CRM w Notion służą do zarządzania zapytaniami sprzedażowymi. Elastyczność Notion pozwala wizualizować wydarzenia w formie tabeli, tablicy lub kalendarza sprawnie zarządzając ich statusami.


Organizacja faktur
Przechowywanie wszystkich faktur w jednym miejscu pozwoliło uzyskać pełną kontrolę nad finansami, ich statusami i kategoriami, co pozwoliło poprawić obieg faktur wewnątrz firmy.

Obliczanie marżowości projektów
Przypisując wszystkie koszty i przychody do projektów jesteśmy w stanie precyzyjnie obliczać opłacalność projektów i mierzyć ich skuteczność


Monitoring opłaconych faktur

Wykorzystując formuły w Notion opracowaliśmy dedykowany widok do kontroli opłaconych faktur. Na podstawie określonych warunków system informuje o liczbie dni pozostałych do terminu zapłaty faktury.

Integracje

Integracje

Kalendarz Google

Automatyczne tworzenie się eventów przechowywanych w Notion na kalendarzu Googla.

Slack

Slack

Powiadomienia o nowych zgłoszeniach na wydarzenia oraz tworzenie dedykowanych kanałów.

Make

Make

Wszelkie zaawansowane operacje wewnątrz Notion zostały zautomatyzowane przez stronę make.com

Mailer Lite

Mailer Lite

Integracja z Notion z mailer Lite pozwoliła aktualizować dane pracowników i wysyłać automatyczne maile.

Proces zgłaszania się animatorów

Dotychczasowy system, oparty na arkuszu Excel, generował liczne błędy i nieporozumienia w zgłaszaniu się animatorów na wydarzenia. Aby temu skutecznie zapobiec, przygotowaliśmy dla każdego animatora spersonalizowaną stronę w Notion, która zawiera:

  • podstawowe informacje o pracowniku,

  • historię wszystkich wydarzeń,

  • formularz zgłaszania się na eventy.


Zarządzanie zadaniami
Cudotwórnia z sukcesem wykorzystuje Notion do efektywnego zarządzania zadaniami.
Każde zadanie jest bezpośrednio przypisane do konkretnego klienta, co ułatwia monitorowanie postępu zadań. Co więcej, zadania są zorganizowane z uwgzlędnieniem daty, co pozwala na jasne określenie priorytetów i terminów.

Eliminacja Exceli

Eliminacja Exceli

Wdrożenie Notion pozwoliło pozbyć się dziesiątek arkuszy kalkulacyjnych

Powiadomienia

Powiadomienia

Stworzenie systemu powiadomień mailowych oraz przy użyciu Slacka

CRM

CRM

Budowa spersonalizowanego systemu CRM służącego do obsługi bieżących zapytań sprzedażowych.

Kalendarz Google

Kalendarz Google

Automatyczne dodawanie wydarzeń na kalendarzu Googla na podstawie danych z Notion

System wypłat

System wypłat

Stworzenie zautomatyzowanego systemu wypłat, przygotowującego listę wynagrodzeń na każdy miesiąc

Baza wiedzy

Baza wiedzy

Cała wiedza organizacji (procesy, checklisty, dokumenty) została przeniesiona i przechowywana w Notion

Przy 6-7 osobowym zespole osób działających w pełnym wymiarze godzin, Notion zaoszczędził nam nawet kilkadziesiąt godzin  miesiącu. A dodatkowo poprawił komunikację w managerami, biurem księgowym - wszyscy mają dostępy do dedykowanych widoków i mogą sprawdzać ważne dla nich dane bez konieczności angażowania osób zarządzających firmą!

Michał Kucharski

Przy 6-7 osobowym zespole osób działających w pełnym wymiarze godzin, Notion zaoszczędził nam nawet kilkadziesiąt godzin  miesiącu. A dodatkowo poprawił komunikację w managerami, biurem księgowym - wszyscy mają dostępy do dedykowanych widoków i mogą sprawdzać ważne dla nich dane bez konieczności angażowania osób zarządzających firmą!

Michał Kucharski

Przy 6-7 osobowym zespole osób działających w pełnym wymiarze godzin, Notion zaoszczędził nam nawet kilkadziesiąt godzin  miesiącu. A dodatkowo poprawił komunikację w managerami, biurem księgowym - wszyscy mają dostępy do dedykowanych widoków i mogą sprawdzać ważne dla nich dane bez konieczności angażowania osób zarządzających firmą!

Michał Kucharski

Przy 6-7 osobowym zespole osób działających w pełnym wymiarze godzin, Notion zaoszczędził nam nawet kilkadziesiąt godzin  miesiącu. A dodatkowo poprawił komunikację w managerami, biurem księgowym - wszyscy mają dostępy do dedykowanych widoków i mogą sprawdzać ważne dla nich dane bez konieczności angażowania osób zarządzających firmą!

Michał Kucharski

Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

Chcesz zorganizować swoją firmę w oparciu o Notion?
Opowiedz o swojej działalności i potrzebach, a ja zajmę się resztą.

Podczas krótkiej rozmowy wyjaśnię, jak Notion może poprawić pracę Twojego zespołu i zwiększyć skuteczność firmy.

Dołącz do subskrybentów Newslettera o Notion, którzy co dwa tygodnie otrzymują maila z poradami i aktualizacjami o Notion.

© 2024 Bartłomiej Bednarczyk

Dołącz do subskrybentów Newslettera o Notion, którzy co dwa tygodnie otrzymują maila z poradami i aktualizacjami o Notion.

© 2024 Bartłomiej Bednarczyk

Dołącz do subskrybentów Newslettera o Notion, którzy co dwa tygodnie otrzymują maila z poradami i aktualizacjami o Notion.

© 2024 Bartłomiej Bednarczyk